Friday, June 5, 2009

betul ke pengkhianat Islam adalah..

Hari Khamis lalu, saya mengikuti kuliah seorang pensyarah political sciences yang tinggi ilmunya..
Kalau belajar dengan beliau memang anda akan dapat pusing satu dunia dalam masa sejam atau tak sampai setengah jam. Beliau sangat unik sebab walaupun beliau bukan berasal dari Malaysia, tapi beliau dapat mengetahui sejarah negara Malaysia sedalam- dalamnya. Namun di sini, saya bukanlah mahu menulis mengenai perihal beliau, namun saya tertarik dengan satu penjelasan beliau mengenai orang yang Tanah Melayu sanjungi dari dahulu sehingga sekarang- Munsyi Abdullah... Siapa tidak kenal dengan penulis Bahasa Melayu yang terulung di Tanah Melayu pada zaman penjajahan British. Saya difahamkan bahawa beliau bukan berbangsa Melayu, namun beliau berketurunan India yang Muslim atau disebut oleh masyarakat sekarang ini sebagai Mamak. Menurut pensyarah saya, dia bukan saja telah menulis beratus- ratus naskah buku bahkan telah menterjemahkan Kitab Bible ke dalam Bahasa Melayu dengan menggunakan tulisan Jawi..
Saya tidak tahu tentang kesahihan fakta ini. Mungkin fakta ini benar kerana Munsyi Abdullah terlalu diagung- agungkan dalam pelbagai buku sejarah yang terdapat pada masa ini. Menurut pengamatan saya, sejarawan yang menulis tentang sejarah Tanah Melayu adalah orang barat yang beragama Kristian. Jadi tidak hairanlah jika fakta ini benar. Bukan saja Munsyi Abdullah, malah kita dapat menyaksikan pada suatu ketika dahulu seorang Muslim bernama Mustafa Kamal dari Turki yang menghapuskan sistem khalifah yang menjadi tunjang penyatuan umat Islam di Asia Barat dan Asia Tengah. Dia (kerana tidak layak sangat dipanggil beliau) telah menjatuhkan khalifah Islam terakhir dan mewujudkan undang- undang gila berorientasikan barat sehingga Turki menjadi sebuah negara sekular yang baru. Wanita diharamkan memakai tudung, jika masih mahu mengenakan tudung haruslah memakai skirt, jubah juga diharamkan dan pakaian rasmi bagi lelaki Turki ialah kemeja, tie dan kot. Pengasingan Islam dengan corak pemerintahan menjadi elemen penting bagi kerajaan Mustafa Kamal bagi memodenkan Turki. Pengkhianatan terhadap Islam diteruskan sehingga kini apabila kita digemparkan dengan dakyah ' Feminisme' yang kononnya mahu memartabatkan Kaum Hawa yang ditindas dalam pelbagai aspek. Dakyah yang dipelopori oleh golongan yang bangga dikenali sebagai 'Sister In Islam' mempunyai banyak permohonan kepada masyarakat dunia supaya kaum wanita boleh disamakan tarafnya dengan lelaki. Permintaan- permintaan mereka seperti kaum lelaki haruslah beriddah apabila bercerai dengan isterinya dan kaum wanita diberi hak untuk mengetuai solat berjemaah yang dicampuri oleh kaum lelaki memang tidak masuk akal dan melanggar syariat Islam. Mereka juga menyatakan bahawa semua agama adalah sama- menyembah Tuhan Yang Esa namun berbeza daripada segi perlaksanaan. Saya sebagai seorang Muslimah langsung tidak tertarik dengan dakyah- dakyah mengarut ini. Bagi saya, Allah menyamakan taraf lelaki dan wanita dengan pendekatan yang berbeza. Lelaki kaum yang kuat, seharusnya mereka menjadi ketua jika dibandigkan dengan wanita yang lemah dan memerlukan sokongan. Allah menyayangi wanita dengan memerintahkan supaya menutup aurat agar tidak didekati oleh anasir- anasir jahat yang bolah merosakkan wanita itu sendiri. Pandangan SIS ini tidak boleh diterima sama sekali.
Kesucian Agama Allah ini perlu dipelihara oleh Umat Islam sendiri dan Umat Islam tidak boleh mengemukakan dakyah- dakyah gila yang boleh merosakkan akidah ummah demi kepentingan diri.. Pengkhianat wajib dihapuskan seperti pada zaman Khalifah Abu Bakar As- Siddiq.. Musalamah Al- Kazzab abad 21 harus dihapuskan!!

2 comments:

  1. Thanks God for the great lecturer!
    I enjoy study political science with him.
    peace

    ReplyDelete
  2. entry yg menarik..
    teruskan usaha dlm bidang penulisan..

    ReplyDelete